Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 27 augusti 2011

När jag är trött å sliten...

...så brukar jag gå in på en kär vän/släktings blogg och läsa om hennes 150 km/h i timmen liv.
Hon heter Rosakoriander och ni hittar hennes blogg HÄR
Alltså bara att hitta på det fina namnet hade fått mig att gå in i väggen och knapra lyckopiller i ett halvår.

Hon är en entreprenör i själ och hjärta och hon hinner med företagande i sina nyöppnade egna företag, två små barn, vara hustru, författare, uppfinnare, betraktare och bloggare.

Jag blir nästan utbränd å hennes vägnar när jag läser om loppisar, middagar med vänner och kokboksförfattande som innebär att baka, baka och baka igen.
VABBA, leka med barnen, umgås med kompisarna, ta hand om sin astmasjuka katt etc etc

Dessutom är hon vänlig och rar och uppmuntrande mot alla i sin omgivning.

Så....när jag känner mig omotiverad och trött så går jag in å läser hennes blogg.
För om hon orkar allt det där så är det väl fanken om jag inte ska orka gå å svara i telefonen jag mä åtminstone!

1 kommentar:

Therese sa...

Men sötnos!! Jag hade missat detta inlägget! Åh vad det värmde i mitt hjärta att få läsa så mycket fint om mig :)