Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 9 augusti 2011

Som sagt visst får man hjälp snabbt....

Sonen ringde rådgivningen idag för han blir så less att inte kunna träna nu när han FÅR börja träna och spela fotboll!
Han hade 20 min att ta sig ner till Sandviken för en akuttid.
10 pluspoäng på det

Inne hos doktorn:
Sonen: det hugger som knivar under vänster armhåla och uti mot hjärttrakten när jag tränar fotboll
Läkaren lyssnar länge över hela ryggen med stetoskåpet.
Knackar med fingrarna.
Frågar om det gör ont här och där.
Sonen: jag har haft pneumothorax 3 gånger, men bara 1 gång på den här sidan
Läkaren: joo du förstår om en gammal människa vrickar foten som ung, så är det ju en skada som kan börja värka efter 30 år.
Det är inget ovanligt.
Sonen: jamen i den här lungan hade jag ju den första lungkollapsen för ett och etthalvt år sen. Sen har jag ju haft två till på den andra sidan på senare tid. Å efter dom har jag kunnat träna hårt och spelat fotboll i ett halvår utan att den här sidan har gjort ont.
Läkaren: jaa det enda man kan bota värk med är med värktabletter
Sonen: så du tycker att jag ska ta värktabletter när jag ska träna?
Läkaren: ja
Sonen: jamen då måste jag ju äta värktabletter resten av livet i såna fall
Läkaren: ja jag vet inte
Sonen: jamen så kan jag ju inte leva, jag måste få spela fotboll
Läkaren: kanske man inte kan räkna med att göra allt det man gjorde innan man skadade sig
Sonen: jamen då vill jag prata med nån som vet mer om lungproblem
Läkaren: vem skulle det vara?
Sonen: ja lungkliniken i Gävle exempelvis
Läkaren: javisst det står dig fritt att ringa dom, men dom vet inget mer än mig
Sonen: jamen jag måste väl ha nån sorts remiss från dig
Läkaren: jo det kan du få
Sonen: jamen då vill jag ha en sån
Läkaren: ja
Sonen: då skriver du ut en sån till mig då?
Läkaren: ja
Läkaren: tack och adjö

..... men kvalitén på vården........

Inga kommentarer: