Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 4 augusti 2011

Lite skojsig dag...

....hade jag idag.
Hade sån tur att jag vaknade i tid i morse så värken kvävdes i sin linda.
Men det blev ändå en lång sovmorgon pga tralala-tabletterna.

Framåt eftermiddagen kom så mitt smågalna ex.
Han kan konsten att antingen reta upp mig till max eller att få mig att gapskratta.
Han är så där naturligt rolig.
Utan att han vet om det.
I dag fick han mig att gapskratta.
Han blir bättre och bättre på det.

Han berättade att han fyllt i Järbo IF krysset.
Det är ett fotbollstips som bollklubben säljer för att dra in lite pengar.
I slutet på talongen ska man skriva sitt namn och telefonnummer.
När han hade gjort det så stirrade han länge på telefonnumret och tänkte att det såg fel ut.
Han stirrade och tänkte och stirrade och tänkte.
Men till sist fick han ge upp och gå och kolla i telefonkatalogen vilket hemnummer han hade.
Och han hade skrivit fel.
Jag låg dubbelvikt av skratt.
Inte så mycket för att han skrivit fel och inte kom ihåg rätt, utan mer för att han är så stenålders att han använder en telefonkatalog.
Han såg nu detta som ett ålderstecken (ja att han glömt bort numret alltså) och att det nu hädanefter kommer att gå utför med gubben.
Jag och sonen höll ju givetvis med.
Men vi tänkte mer på telefonkatalogen i pappersform.

2 kommentarer:

Sus sa...

Telefonka...va sa du att det hette?!

Snabbköpskassörskan sa...

Äh du vet tokken där sladdrun tining mä än massa nummern i. Kann int sääg dä!