Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 22 augusti 2011

Snabbköpskassörskan

Jag känner att jag inte gjort skäl för namnet på länge nu.
Det va otroligt länge sen jag reta upp mig på en kund hemma i byhandeln.
JAg tror jag måste stalka nån nästa gång jag handlar för kunder kan inte hålla sig i skinnet.
15 år som snabbköpskassörska har gett mig den erfarenheten.

Visst dom kan gå omkring som folk jättelänge och leta extrapriser och nya konstiga ingredienser dom aldrig hört talas om och nyss läst i Buffe om, MEN när de kommer fram till kassan brukar det skita sig direkt.
Man vet liksom redan när man ser dom vid frukten att okeeeej här kommer fru Problem.

Fast å andra sidan har jag ICA-handlarna, alltså ägarna att reta upp mig på thesedays.
Det har gått prestige i allt man har synpunkter på.
Den ena av dom har icke förstått konceptet: kunden har alltid rätt!
Det har förstås kunden inte, men är man rädd om sina kunder på den yttepyttelilla byhålan så får man ibland bita i det sura Granny Smith äpplet och ge sig!

Inga kommentarer: