Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 20 augusti 2011

I morse när fågelungarna kom hem...

morse å morse förresten klockuslingen va nog ett halv två.
Det va i alla fall arla morgonstund för dom som varit på surströmmingsskiva.

.... jo så frågade jag fågelungarna som pep mat-mat-mat, om dom inte ville ha en god hemlagad pytt i panna?
Jooo sa stor-kråkan, men neeej skrek lill-skatan, fyfan va äckligt.
Ja snart satt ju både stor-kråkan och lill-skatan och skrek i kör att INGE PYTT i PAAAAANAAAA!!!!
OKEJ! Jag förstår fågelspråk!

Vad mina små hungriga pippifåglar inte vet är att när jag åkte å handlade lite senare så införskaffade jag samtliga ingredienser till en hemlagad pytt i panna.
Jag är så SMART!
Nu är pippina vid nåt annat fågelbord och pickar i sig frön å då ska jag passa på att koka potatisen.
Å sen i morrn när pippifåglarna kommer tillbaka ska jag överraska med Pippi Pelikans hemlagade pytt i panna.
Då är dom trötta, nån är kanske bakis av att ha kikat för djupt ner i fågeldammen och är off guard!
DÅ dukar jag fram an!
Pannan.
Å lite rödbetor!
Åhhh jag är så smart att jag blir förbannad.

Inga kommentarer: