Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 27 augusti 2011

Jag! En typ av Dr Doolittle

Jag är lite känd för att vara reserverad för djur.
Speciellt vilda otämjda djur.
Men framförallt insekter.


Men titta hur jag fått lära om i och med mitt jobb ute i Hälsingeskogarna
Här står lilla fröken Räv och väntar på mig när jag har jouren.

Här i inzoomad version.

När jag nästa dag åt frukost...

... så satt lille Herr Fjäril och undrade om jag möjligtvis var en vacker blomma?
Ja svara jag...
å jag som ÄLSKAR maskrosor svarade den lille gynnaren!

3 kommentarer:

Gafflan sa...

Tänk vad mycket man får se ute i naturen. Själv är jag livrädd för ormar så dom håller jag mig borta från men lilla fröken räv ser söt ut och fina fjärillen verkar snäll :D

Sus sa...

Jag har ju inte fattat vad du jobbar som.

Du ska ju sitta på Ica i Järbo liksom..

Snabbköpskassörskan sa...

Gafflan jag är rädd för ALLT! Du såg väl att jag satt i en bil när jag tog kort på räven;)
Sus jag jobbar som kriminalvårdare uppe i Gruvberget på den öppna anstalten där. Jag gick från nordens största säkerhetshäkte Kronoberg till öppen anstalt utan grindar å taggtråd på 24 timmar. Det va tufft men lärorikt! Jag saknar sthlm och pulsen på Kronan, men lugnet å friden i urskogen är oxå ganska bra. Om det inte vore för....ja du vet dom som du brukar skriva om! Kollegorna!