Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 25 augusti 2011

Kiruna - Trelleborg. På cykel!

Efter en jävligt tråkig inledning på arbetsdagen med sjukdomar, smågnabb och tjafs för att övergå i jobbsökande på ams.se, så artade sig dagen riktigt bra.
När jag dessutom mitt i alltihopa blev inbjuden på liten surströmmingsskiva mot kvällen, kunde ju dagen bara bli bättre.

Så till det roliga som hände mitt på dagen på jobbet!
Det var 2 cyklister som stannade till och frågade om de fick fylla på sina vattenflaskor. Det va 2 rara tjejjer på varsin cykel, fullastade med tält, sovdon och säkerligen ett trangiakök även om jag inte såg det. Däremot såg jag en odiskad kastrull. Jag vet att jag tänkte att det såg ut som dom ätit en delikat grötlunch.
Jag tror att en och annan blir chockade och perplexa nu över att jag inte frågade om det. Men jag hade redan ställt så många frågor att disk-frågan bara verkade....dum!

Så här såg dom ut tjejjerna

och dom hade börjat sin resa uppe i Kiruna och var nu påväg nerför Sveriges avlånga land ner till Trelleborg.
Dom var 2 stycken dansare som bodde och verkade i Berlin/Köpenhamn. (som sagt jag hann ju fråga en del)
Dom bloggar utefter vägen och deras blogg hittar du HÄR .
Jag blir så sjukt imponerad av såna här tilltag att jag nu ska börja planera för en egen cykelsemester.
Jäklar va fränt.
Blir väl svårt att motivera en själsfrände att haka på bara, för ensam cyklar jag tamigfan inte!

Inga kommentarer: