Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 4 augusti 2011

I dag var jag på Finnäsgatans djurpark

Jag och svägerskan satt i godan ro med ett varsitt glas vin och filosoferade om livet.
Då dyker den plötsligt upp.
Jättegorillan Tomba.
Den har ju varit på rymmen ett tag nu från Naturreservatet Kungsberg.
Trots gps-halsband och ringmärkt finger har han gäckat såväl djurparkspersonalen som byabefolkningen.
Men nu på kvällskvisten dök den plötsligt upp i brorsans granhäck.
Utrustad med motorsåg, kratta och stege bestämde den sig för att gå loss på granhäckens toppar.
En gång belv vi riktigt rädda för då kom han ner och satte sig på bänken bakom oss och såg törstig ut.
Men då spelade vi döda med vinglaset fastsvetsat i våra handflator.
Vi förstod sen att Gorillan blivit skrämd av grannens ylande hund, men när den tystnat så försvann han åter upp i grankronorna.
Vi andades lättade ut och återgick till livsfilosoferandet.
Tror ni mig inte?
Jag har bildbeviset här nedan:

Jättegorillan Tomba mellan 2 grantoppar

Inga kommentarer: